Головна | Вхід
Категорії розділу
Центр обслуговування пільгових категорій населення [249]
Загальний відділ [5]
Центр надання адміністративних послуг соціального характеру [21]
Різне [47]
Реєстр колективних договорів [35]
Пошук
Головна » Статті » Центр обслуговування пільгових категорій населення

Законодавчі зміни у сфері зайнятості

. З 1 січня 2013 року набирав чинності Закон України «Про зайнятість населення».

 

Цей закон визначає правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення та гарантії держави щодо захисту прав громадян на працю та спрямований на:

·         легалізацію ринку праці;

·         стимулювання справедливого рівня оплати кваліфікованої праці;

·         прискорення створення нових робочих місць та скорочення рівня безробіття в Україні.

 

Новації даного Закону можна поділити на три основні групи:

·   для громадян, включаючи молодь та осіб старше 45 років;

·   для роботодавців;

·   для категорій громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню.

 

Зупинимося на новаціях, що стосуються роботодавців.

 

Стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць та справедливого рівня оплати праці

 

Стаття 26.

            Стимулювання роботодавців у працевлаштуванні громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці. Роботодавцю, який працевлаштовує на нове робоче місце громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, крім  15-річних громадян та яким надано статус безробітного, за направленням органу у сфері зайнятості населення, строком не менше ніж на два роки щомісяця компенсуються фактичні витрати у розмірі єдиного внеску загальнообов’язкового державного соціального страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

·         З Державного бюджету України така  компенсація здійснюється за працевлаштування молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби (протягом шести місяців після закінчення або припинення навчання чи служби) і яка вперше приймається на роботу;

·         З Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття така компенсація здійснюється за працевлаштування:

Ø       одного з батьків, що має на утриманні дітей віком до 6 років;

Ø       одного з батьків, що виховує без одного з подружжя дитину віком до 14 років або дитину-інваліда;

Ø       особи, що утримує без одного з подружжя інваліда з дитинства (незалежно від віку) та/або інваліда І групи (незалежно від причини інвалідності);

Ø       дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

Ø       особи, звільненої після відбуття покарання або примусового лікування;

Ø       особи, якій до настання права на пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» залишилося 10 і менше років.

 

·   З Фонду соціального захисту інвалідів така компенсація здійснюється за працевлаштування інвалідів, які не досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

 

Стаття 24

Стимулювання роботодавця, який протягом 12 календарних місяців забезпечував створення нових робочих місць, працевлаштовував на них працівників і упродовж цього періоду щомісяця здійснював їм виплати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати за кожну особу. Протягом наступних 12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати за кожну таку особу щомісяця за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених у бюджеті Пенсійного фонду України, компенсуються  фактичні витрати у розмірі 50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

 

                Стаття 27

              Суб’єктам малого підприємництва, які працевлаштовують безробітних строком не менш ніж на два роки за направленням органу у сфері зайнятості населення на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності, щомісяця компенсуються фактичні витрати у розмірі єдиного внеску за відповідну особу за місяць, за який він сплачений.

                        Компенсація виплачується за рахунок коштів, передбачених на такі цілі у бюджеті Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. А у разі працевлаштування інваліда – за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів.

                        Компенсація здійснюється протягом одного року з дня працевлаштування безробітного у порядку та за переліком пріоритетних видів економічної діяльності, визначених Кабінетом Міністрів України./perelik.doc

 

                Стаття 14

                  В новому Законі для роботодавців передбачено право самостійно регулювати квоти, не розпорядженнями Державних адміністрацій, як було раніше, а самостійно, з урахуванням чисельності громадян, які на умовах повної зайнятості вже працюють на підприємствах, в установах та організаціях і належать до таких, що неконкурентоспроможні на ринку праці (крім інвалідів) та забезпечують їх працевлаштування самостійно.

                        Роботодавці можуть звернутися за сприянням для працевлаштування даної категорії громадян до органу у сфері зайнятості.          

Обов’язковою умовою дотримання роботодавцями квоти вважається працевлаштування вказаних категорій громадян, про що роботодавців щороку інформують центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

  

            Стаття 50

            Роботодавцям забороняється:

            1) висувати будь-які вимоги дискримінаційного характеру в оголошеннях (рекламі) про роботу та під час проведення добору працівників, а також вимагати від осіб, які шукають роботу, подання відомостей про особисте життя;

                2) застосовувати працю громадян без належного оформлення трудових відносин, вчиняти дії, спрямовані на приховування трудових відносин.

 

            Стаття 53

               

Визначає, зокрема, відповідальність роботодавця за порушення законодавства про зайнятість населення:

·         У разі невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування квотної категорії громадян, з нього стягується штраф за кожну необґрунтовану відмову у працевлаштуванні таких осіб у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

·         У разі неподання або порушення роботодавцем установленого порядку подання даних, передбачених абзацом третім пункту 4 частини 3 статті 50 цього закону (про заплановане скорочення) стягується штраф у чотирикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

·         До суб’єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні:

Ø       Діяльність з надання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордон без отримання відповідної ліцензії (20 мінімальних заробітних плат);

Ø       Неподання відомостей про працевлаштованих ними осіб (2 мінімальні заробітні плати).

Ø       У разі застосування роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця:

Ø       на умовах трудового або іншого договору без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства, стягується штраф за кожну особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення;

Ø      на інших умовах, ніж ті, що передбачені зазначеним дозволом, або іншим роботодавцем, стягується штраф за кожну особу у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.


Категорія: Центр обслуговування пільгових категорій населення | Додав: УПСЗН (28.08.2013)
Переглядів: 479
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Хостинг від uCoz